Zaangażowanie pracowników w ich pracę może być trudne, jeśli cała sytuacja w pracy jest daleka od odpowiedniej.
Pracownicy muszą czuć się docenieni, wspierani i czuć się komfortowo w swoim środowisku pracy, aby mieć kontakt z firmą i swoją rolą. Oznacza to również zapewnienie im wygodnych mebli biurowych i odpowiednich wyzwań, które pomogą im poczuć, że robią prawdziwą różnicę.
Jeśli chodzi o zaangażowanie pracowników, to tak naprawdę jest to tylko wierzchołek góry lodowej.
Oczywiście wiemy, że wszyscy menedżerowie mają nieco inny styl zarządzania. Istnieje wiele różnych głównych stylów, w tym autokratyczny, demokratyczny i leseferystyczny, aby wymienić tylko kilka, ale wiele osób skupia się na stylu demokratycznym.
Czy więc ten styl zawsze skutkuje zwiększonym zaangażowaniem pracowników?
Zanim się w to zagłębimy, sprawdź ten film, który przybliża demokratyczny styl zarządzania.
Demokratyczny styl zarządzania angażuje pracowników w podejmowanie decyzji w dużo większym stopniu niż styl autokratyczny. Nie oznacza to jednak, że wszystko będzie wspaniale i wszyscy pracownicy będą czuli się w pełni związani i zaangażowani w swoją pracę.
Wszyscy pracownicy są różni i możliwe jest, że niektórzy nie będą w pełni połączeni ze stylem demokratycznym. Zrobią co w ich mocy i będą pracować dobrze, ale być może mogliby połączyć się lepiej pod innym stylem.
Tak więc nie, demokratyczne style zarządzania nie zawsze skutkują zwiększonym zaangażowaniem pracowników i istnieją wyzwania związane z tym stylem. Na przykład, instrukcje mogą nie być tak jasne jak w stylu autokratycznym, co może powodować, że niektórzy pracownicy czują się zdezorientowani. Jednak dla większości ludzi posiadanie wkładu w to, co dzieje się w firmie, jest rzeczą pozytywną.
Oznacza to, że pracownicy mają zaufanie do swoich pomysłów. Są słuchani, a wszelkie pozytywne sugestie są realizowane. Dla większości jest to dobry krok w kierunku poczucia przynależności, a jako ludzie właśnie tego pragniemy w naszym życiu zawodowym.
Nie chcemy po prostu siedzieć przy biurku, robić minimum i iść do domu. Chcemy być zaangażowani i chcemy mieć poczucie, że robimy różnicę. Być może spośród wszystkich stylów zarządzania, ten demokratyczny jest najbliższy umożliwieniu pracownikom nawiązania prawdziwej więzi na pozytywnym poziomie emocjonalnym.