Po długim procesie rekrutacji i znalezieniu idealnego kandydata na wolne stanowisko, jest jeden ogromny błąd, który może zrujnować cały ten czas i wysiłek, jaki włożyłeś - nie mieć wszystkiego przygotowanego na pierwszy dzień.

Zazwyczaj masz co najmniej dwa tygodnie lub miesiąc, zanim nowy pracownik wejdzie do biura po raz pierwszy. To mnóstwo czasu, aby przygotować wszystko, czego potrzebują, tak aby w pierwszym dniu pracy mogli poczuć się komfortowo i zacząć się zadomawiać.

Pozostawienie wszystkiego na ostatnią chwilę oznacza, że kiedy pojawią się w pracy, nie będą mieli biurka, nie mówiąc już o dostępie do wszystkiego, czego potrzebują, aby łatwo poruszać się po miejscu pracy. To ogromny dodatkowy stres dla kogoś, kto już czuje się zdenerwowany i niespokojny.

W tygodniach poprzedzających przybycie nowego pracownika, przygotuj listę kontrolną i zaznaczaj poszczególne rzeczy w trakcie procesu. Pierwszą rzeczą jest upewnienie się, że mają krzesło biurowe i biurko, które jest umieszczone gdzieś sensownie, tj. nie jest wciśnięte w kąt lub zbyt blisko kogoś innego.

Następnie upewnij się, że załatwiasz ich identyfikator i wszelkie wymagane dostępy do komputera. To może czasem zająć trochę czasu, więc im wcześniej to zrobisz, tym lepiej.

Następnie zajmij się opracowaniem programu szkoleniowego, który będzie mógł być realizowany w ciągu pierwszych kilku tygodni nowego zatrudnienia.

Ważne jest również, abyś umieścił ich pierwszy dzień w swoim kalendarzu i był gotowy na ich przybycie. Przywitaj ich w recepcji i bądź tak gościnny, jak to tylko możliwe. Upewnij się, że Twoi dotychczasowi pracownicy wiedzą, że rozpoczną pracę tego dnia i nie będzie żadnych niespodzianek.

To wszystko są bardzo proste rzeczy, które można zrobić w tygodniach poprzedzających dołączenie do biura osoby rozpoczynającej pracę po raz pierwszy. Niedopełnienie tego obowiązku da im bardzo złe wrażenie o Tobie jako pracodawcy i może oznaczać, że nie zaaklimatyzują się tak szybko, jak byś tego oczekiwał lub w ogóle.