Nie potrafisz czytać w myślach i dlatego możesz być zdziwiony, gdy przyjdzie Ci spróbować dowiedzieć się, jak Twoi pracownicy oceniają swój dzień pracy.
Oczywiście, możesz ich zapytać, ale skąd wiesz, że są w stanie powiedzieć ci prawdę? Jeśli pracownicy mają niskie morale, jest o wiele bardziej prawdopodobne, że powiedzą Ci, że wszystko jest w porządku, podczas gdy jest to dalekie od prawdy.
Koncentracja na pozytywnym nastawieniu w pracy jest ważna dla firm. Kiedy pracownicy są szczęśliwi, są zazwyczaj zdrowsi, bardziej wydajni i wszyscy dobrze ze sobą współpracują, wnosząc nowe pomysły.
Jak więc można być świadomym negatywności?
Obserwacja - oto jak.
Musisz jak najlepiej poznać swoich pracowników. Wtedy można zauważyć, że coś jest z nimi nie w porządku. Oczywiście, może to być po prostu to, że mają trudny okres w domu i martwią się czymś, co nie ma nic wspólnego z pracą. Ale może to być również problem związany z pracą, który powoduje, że czują się trochę przygnębieni.
Zachęcając do pracy zespołowej w swoim biurze, każdy może pomóc w zebraniu się i wspólnej pracy dla dobra wszystkich i oczywiście celu zespołu. Jednak jako menedżer musisz pójść o krok dalej i zwracać uwagę na wszelkie niepokojące sygnały.
Język ciała jest tu kluczowy. Jeśli zauważysz, że w Twoim biurze jest wielu pracowników, którzy wydają się być pochyleni nad biurkami, rzadko nawiązują z kimkolwiek kontakt wzrokowy i nie wydają się być zbyt ożywieni, gdy współpracują przy nowoczesnych stołach w sali konferencyjnej, jest bardzo prawdopodobne, że mamy do czynienia z problemem morale.
W takim przypadku musisz się nim szybko zająć. Zwołaj nieformalną rozmowę w zespole i zapytaj, jak możesz poprawić jakość pracy dla wszystkich. Nie wskakuj tam i nie mów: "co jest z wami wszystkimi nie tak?". To nie zadziała! Pytając, co możesz dla nich zrobić, pokazujesz swoim pracownikom, że ich cenisz. To świetny sposób, aby rozpocząć banowanie negatywności i tchnąć pozytywną energię w przestrzeń.